פריסת מס שבח לתושב חוץ – כיצד ניתן לשלם פחות מס שבח?

תושב חוץ הינו מי שאינו תושב ישראל. דהיינו מי שאינו עומד בהגדרת תושב ישראל בפקודת מס הכנסה, הקובעת בין היתר שמרכז חייו של תושב החוץ אינו בישראל, שתושב החוץ אינו שהה בישראל בשנת המס 183 ימים או יותר ועוד פרמטריים נוספים שנקבעו בפקודה.

אז איך פריסת מס שבח לתושב חוץ עובדת? כאשר תושב חוץ מוכר נכס מקרקעין בישראל שבגינו יש חיוב במס שבח, החישוב נעשה לשנת המכירה בלבד. כל השבח – הרווח שנוצר בגין המכירה ממוסה בשיעורי מס גבוהים בשנת המכירה.
ע"פ החוק, ניתן להגיש בקשה לפריסת מס שבח לתושב חוץ בעסקה לתקופה של עד 4 שנים – בשנת המכירה ועד 3 שנים שקדמו לשנת המכירה. פריסת מס השבח תבוצע מול פקיד השומה במס הכנסה.

במקרים הבאים קיימת סבירות גבוהה לתושב חוץ לקבל החזר מס שבח:

1.  כאשר תושב החוץ היה מעל גיל 60 בשנת המכירה וב-3 השנים שקדמו לה.
2.  כאשר תושב החוץ מכר נכס מקרקעין שאינו דירת מגורים ושמועד רכישתו המקורי של הנכס (על ידו או על ידי מי שהוריש או נתן לו במתנה את הנכס) היה בין שנת 1961 לשנת 2001. להרחבה קראו על: חישוב מס שבח ליניארי.

●  בנוסף לסעיפים 1,2 לעיל הסבירות לקבל החזר מס שבח עולה כאשר לתושב החוץ אין הכנסות בישראל מלבד הכנסות מדמי שכירות למגורים או שהכנסותיו בישראל נמוכות.

נציין, שהכנסות מדמי שכירות בדירת מגורים בישראל פטורות ממס נכון לשנת 2024 עד לסכום של 5,654 ₪ לכל חודש.

פטור זה תקף גם לתושב חוץ. דהיינו, מבחינת הסבירות לקבל החזר מס שבח הוא ייחשב כמי שאין לו הכנסות בישראל (כי דמי השכירות כאמור פטורות ממס).

אודותינו

נדל"ן Tax כוללת בעלי מקצוע מומחים במיסוי מקרקעין. אנו מספקים מעטפת שירותים בענייני מיסוי עסקאות נדל"ן, לרבות הגשת שומות, תיקון שומות, השגות, הגשת דוחות שנתיים ועוד.

במסגרת השרות שאנו נותנים ללקוחותינו, סייענו לתושבי חוץ רבים לקבל החזר מס שבח. למידע נוסף צרו איתנו קשר.

פריסת מס השבח לתושב חוץ

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

החזר מס שבח דירה
דילוג לתוכן