חישוב החזר מס שבח – כמה ניתן לקבל ואיך מגישים את הבקשה?

חישוב החזר מס שבח צריך להתבצע במקרים בהם אתם מעוניינים לבדוק, האם שילמתם מס שבח גבוה יותר ממה שהייתם צריכים, או האם שולם מס כאשר לא הייתם צריכים לשלם אותו בכלל.

זה קורה בישראל לא מעט, בגלל חוסר ידע של הציבור באופן חישוב המס המורכב וגם במקרים בהם המוכרים מבצעים את החישוב – ללא עזרה של בעל מקצוע מתאים.

בעניין זה יש לדעת, שלא כל עורך דין שמייצג לקוח בעסקה למכירת דירה, מגרש או נכס נדל"ן אחר – הוא גם מומחה במיסוי מקרקעין.

צוות נדל"ן טקס מסבירים – למי מגיע החזר מס שבח? למה צריך לשים לב בחישוב? ואיך מקבלים את הכסף?

מתי כדאי לעשות חישוב החזר מס שבח?

בכל מקרה שבו ערכתם חישוב מס שבח ללא ליווי של איש מקצוע מומחה בתחום, כדאי לעשות בדיקה לצורך חישוב החזר מס שבח, פשוט כי ללא בדיקה יסודית ומקצועית ע"י בעל מקצוע, קיים סיכוי גבוה לכך שבוצע חישוב שגוי, שיכול לעלות לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים. כל שכן, אם לא קיזזתם את כל ההוצאות המוכרות במס מסיבות שונות, או לא ביצעתם חישוב מס שבח לינארי, אלא פשוט שילמתם את המס על הרווח בעסקה לפי מה שביקשו ממכם. נוסף על מקרים אלה, חישוב החזר מס שבח הוא חיוני גם במקרים רבים אחרים:

* זכאות להטבות מס שונות ביחס לתקופות ספציפיות

* ניצול פטורים והקלות מס מטעם רשות המיסים בהתאם לתנאים שונים

* זכאות לניצול שיעורי מס היסטוריים

* זוגות המחלקים את תשלום המס ביניהם

* ביצוע קיזוז הפסדים

* ביצוע חישובי מס מיטביים

* פריסת שבח תוך ניצול מדרגות מס נמוכות, נקודות זיכוי ועוד

למעשה, קיימים מקרים שונים בהם קיימת זכאות לפטור על מס שבח או הטבות מס אחרות, זיכויים וקיזוזים, אשר הופכים את אופן חישוב המס לפעולה מורכבת, המצריכה ידע וניסיון רב. 

לכן, רצוי להימנע מראש מתשלום יתר של מס שבח – וזאת על ידי פנייה לבעלי מקצוע, לפני תשלום המס. יחד עם זאת, ניתן גם לקבל החזר בדיעבד במקרים רבים, כל עוד טרם עברה תקופת ההתיישנות.

איך מקבלים החזר מס שבח?

אם אתם סבורים כי אתם עונים על אחד מהקריטריונים הרלוונטיים לקבלת החזר מס שבח, עליכם להגיש בקשה לתיקון שומה לרשות המיסים, בגין זכאות לקבלת החזר מס שבח. 

הבקשה צריכה להיות מגובה במסמכים וראיות שונות, המעידות כי החישוב המקורי של מס שבח עבורכם היה שגוי וכי מגיע לכם החזר. לאחר מכן, רשות המסים תבחן את הבקשה ואת פרטי העסקה ולבסוף, אם ייקבע כי הבקשה שלכם לגיטימית ומוצדקת, תקבלו זיכוי בגין המס ששולם ביתר, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית, אשר עשויים לעמוד על עשרות ואף על מאות אלפי שקלים. 

נציין, שבמקרים בהם בוטלה עסקת מקרקעין מסיבות שונות, החוק קובע זכאות לקבלת החזר מלא, בכפוף להוכחה על ביטול העסקה ולתנאי החוק.

לסיכום

מכרתם נכס, קרקע או דירה בשנים האחרונות? סביר להניח ששילמתם מס שבח ומאוד יכול להיות שגם מגיע לכם לקבל החזר! 

פנו אלינו בהקדם כדי לבצע בדיקה מקצועית ללא עלות, בה נגלה האם מגיע לכם לקבל סכום כסף גדול בחזרה. תנסו אותנו, מקסימום תרוויחו.

חישוב החזר מס שבח

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

החזר מס שבח דירה
דילוג לתוכן