האם יורשים יכולים לקבל החזר מס שבח?

כשאדם אהוב נפטר, הדבר האחרון שחושבים עליו הוא מיסים. עם זאת, חשוב לדעת שכאשר המנוח מכר נכס מקרקעין בחייו, ייתכן שיחכה ליורשים החזר מס ניכר.

כאשר מדובר במכירת נכס שנמכר בחייו של אדם, יורשים רבים מופתעים לגלות שהם יכולים להיות זכאים להחזר מס משמעותי, לאחר ביצוע חישוב מס שבח ירושה ע"י מומחים בתחום.

במאמר זה, נסקור דוגמה של משפחה שקיבלה החזר מס שבח של 273,335 ₪ לאחר טיפול שלנו.

אז כיצד יורשים קיבלו החזר מס שבח לאחר מכירת נכס ע"י קרובם שנפטר?

 

רקע

לאחרונה עזרנו ליורשיו של אדם שנפטר לקבל החזר מס שבח גדול. בעל הנכס נפטר לאחר שמכר נכס מקרקעין יקר ערך במרכז הארץ.

היורשים לא היו מעורבים בהליך המכירה, שהתבצע עוד בחייו של המוריש. לאחר לכתו, היורשים לא ידעו כיצד להתמודד עם תשלום המס ששולם. הם פנו אלינו על מנת לבדוק, האם קיימת דרך חוקית להפחית את המס ששולם.

 

החשיבות של בדיקת החזרי מס שבח ליורשים

מכירת נכס מקרקעין ע"י מוריש יכול להיות גם ברכה וגם נטל. מצד אחד, הנכס הנמכר יכול לספק הכנסה יציבה או רווח משמעותי גדול. מצד שני, זה יכול לבוא עם תשלומי מס מורכבים, שהטיפול בהם עלול ליפול על היורשים.

זו הסיבה שחשוב להבין את השלכות המס של מכירת נכסים ע"י אדם שנפטר ולנצל את כל הקלות המס העומדות לרשות היורשים.

 

האתגר: חוקי מס מורכבים וזמן מוגבל

חוקי המס סביב נדל"ן יכולים להיות מורכבים ומבלבלים, היורשים לא היו בטוחים מאיפה להתחיל. כמו כן, היה להם זמן מוגבל להתמודד עם השלכות המס של הירושה, וזאת על מנת למקסם את ההליכים החוקיים לפי החוק.

אז הם פנו אלינו לעזרה. עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם כלל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לאסוף את כל התיעוד והמידע הנדרשים על הנכס שנמכר ועל מצב המס האישי של הבעלים שנפטר.

 

התהליך: כיצד עזרנו ליורשיו של בעל נכס שנפטר לקבל החזר מס שבח גבוהה?

התחלנו בניתוח מעמיק של מצב המס של הנפטר, כולל הכנסותיו, נכסיו והתחייבויותיו. לאחר מכן עבדנו עם היורשים כדי לזהות הקלות מס שהוא זכאי להן.

לאחר מכן בדקנו את כל הנתונים ומצאנו שהיורשים זכאים לקבל החזר מס שבח, עקב ניכויים, ניצול מדרגות מס נמוכות ופטורים מסוימים שהמוריש היה זכאי להם בחייו.

לאחר שעבדנו במרץ למענם מול רשויות המס, היורשים קיבלו החזר מס שבח בסך 273,335 ₪.

 

מומחים מהצוות שלנו

המומחים שלנו בעלי ניסיון של שנים בטיפול בהחזרי מס ליורשים ומכירים את נבכי חוקי המס. הצלחנו לספק ליורשים ייעוץ והכוונה מותאמים אישית למצבם הייחודי.

אנו מבינים שההתמודדות עם מיסים לאחר מות אדם אהוב עלולה להיות מכריעה ומלחיצה. זו הסיבה שאנו מחויבים לספק שירותים מלאי חמלה ומקצועיות, כדי לעזור ללקוחותינו לנווט בנושאים מורכבים אלה ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר עבורם.

אם אתם מתמודדים עם מצבי מס דומים לאחר פטירתו של אדם אהוב, אל תהססו לפנות אלינו. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לקבל את החזרי המס המגיעים לכם ולהפוך את התהליך המורכב – לפשוט.

החזר מס שבח יורשים

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

החזר מס שבח דירה
דילוג לתוכן