בקשה להחזר מס שבח – מי זכאי להגשת בקשה ומה הם התנאים?

מה זה מס שבח?

מיד נדבר על בקשה להחזר למס שבח, אבל קודם נבין מה זה מס שבח. מס שבח הוא מס שחל על הרווח שהפיק מוכר נכס מקרקעין. אם אדם רוכש נכס מקרקעין וזמן מה לאחר מכן מוכר את הנכס, הרי שעל הרווח שנוצר יש לשלם מס שבח.

מס השבח חל על כל זכות במקרקעין כגון: דירה, בית פרטי, מגרש, קרקע חקלאית, חנות, משרד נחלה וכיו"ב.

בהתאם, אם ביצעתם עסקה של מכירת זכות במקרקעין במהלך שש השנים האחרונות ושילמתם מס שבח על העסקה, אנחנו ממליצים לכם לבדוק אם לא שולם מס שבח ביתר ואם כן, אז מגיע לכם החזר מס שבח.

מי זכאי להגיש בקשה להחזר מס שבח?

יחידים, חברות, תושבי ישראל ותושבי חוץ, אשר שילמו מס שבח ביתר, זכאים להגיש בקשה לקבלת החזר מס שבח.

ככל ולא נעשה תכנון מס נכון וככל ובמועד תשלום מס השבח עמדה לזכותכם הקלה שלא נוצלה או פטור שלא נעשה בו שימוש, הרי שככל הנראה שילמתם מס שבח ביתר והנכם זכאים להגיש בקשה לקבלת החזר מס שבח.

אנו ממליצים לפנות לעורך דין או רואה חשבון הבקיא בדיני מיסוי מקרקעין, אשר יוכל לבצע עבורכם את הבדיקה ולהגיש את הבקשה להחזר מס שבח, ככל והבדיקה תראה כי שולם מס שבח ביתר.

בדיקת זכאות להחזר מס שבח

כאשר מוגשת בקשה לקבלת החזר מס שבח, בוחנים את נכס המקרקעין שנמכר, את הנתונים הקשורים בעסקה, לרבות הנתונים האישיים של מוכר הזכות.

במסגרת הבדיקה בוחנים את כלל החלופות האפשריות לקבלת החזר מס השבח, לרבות הוראות ביצוע של רשות המיסים, פסיקות רלוונטיות של בתי המשפט, הנחות והטבות ע"פ חוקים שונים – וזאת על מנת להפחית את מס השבח ששולם בפועל.

סיבות לקבלת החזר מס שבח

יש סיבות רבות ומגוונות לכך שאדם זכאי להחזר מס שבח. זה יכול לנבוע מקיזוז הפסדים, שימוש בפטורים והקלות שמקנה החוק, ניכויי הוצאות והפחתות מס כאלו ואחרות.

מס׳ שאלות שמענה חיובי עליהן מעלה את הסיכוי להחזר מס שבח:

  • האם העסקה בוצעה בין השנים 2018 – 2024?
  • האם נולדתם לפני שנת 1960?
  • האם ההכנסות שלכם אינם גבוהות?
  • האם אתם מחזיקים בנכס מעל 4 שנים?
  • האם שולם היטל השבחה בגין העסקה?
  • האם היו לכם הפסדים עסקיים או הפסדים הוניים בשנים האחרונות?
  • האם היו לכם הפסדים עקב מכירת זכות במקרקעין בשנים האחרונות?
  • האם מדובר בדירה שהתקבלה בירושה או במתנה?

איך מגישים בקשה להחזר מס שבח?

בקשה להחזר מס שבח מגישים לרשויות המס. יש לצרף אליה את כל האישורים והאסמכתאות המאמתות את העובדה שמגיע לכם החזר בגין מס שבח ששולם ביתר. הבקשה יכול שתהיה ע"י תיקון שומה או השגה. ברוב המקרים על מנת לקבל את ההחזר, נדרש גם להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה.

אודות נדל"ן Tax

צוות Nadlan Tax הינו צוות של עורכי דין ורואי חשבון מנוסים ובקיאים בדיני מיסוי מקרקעין ובתכנוני מס שבח.

אנו מזמינים אתכם לבצע את ההליך בעזרתנו, לאחר בדיקה ואימות כי אכן מגיע לכם החזר, אנו נגיש עבורכם את הבקשה ונלווה את ההליך עד שהכסף יתקבל אצלכם בחשבון הבנק. צרו איתנו קשר למידע נוסף.

בקשה להחזר מס שבח

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

החזר מס שבח דירה
דילוג לתוכן