החזר מס רכישה – מי זכאי לקבל החזר?

מי שביצע עסקת נדל״ן ושילם מס רכישה בשיעור גבוה מהסכום שהיה עליו לשלם, יכול להיות זכאי לקבלת החזר מס רכישה באמצעות הגשת בקשה להחזר לרשויות המס.

 

ראשית נסביר: מהו מס רכישה?

מס רכישה הוא מס אשר חל על רוכש זכות במקרקעין, אשר נקבע בהתאם לשווי העסקה כפי ששולמה למוכר הזכות, לרבות מע״מ. שיעור המס נקבע בהתאם למס׳ משתנים הקבועים בחוק ובתקנות. מדרגות המיסוי משתנות בהתאם לאופי הנכס: דירת מגורים או זכות אחרת, ובהתאם לנתונים של הקונה: האם מדובר בדירת מגורים יחידה או לא. 

שיעור המס נע בין 0% ועד ל 10% ונקבע בהתאם לשווי הנכס שנרכש.

באתר רשות המיסים ישנו סימולטור לדימוי גובה המס אשר חל על רכישת מקרקעין. 

 

מי זכאי להגיש בקשה להחזר מס רכישה?

כל מי ששילם מס רכישה ביתר, רשאי להגיש בקשה לקבלת החזר.

אנו ממליצים לבצע בדיקה וככל ויתברר ששולם מס רכישה ביתר, ניתן להגיש בקשה לרשויות המס לקבלת החזר עבור המס ששולם.

 

בדיקת זכאות להחזר מס רכישה

כאשר מוגשת הבקשה לקבלת ההחזר בגין מס הרכישה ששולם, רשויות המס ייבחנו את העסקה שהתבצעה, את שווי הנכס שנרכש, את הנתונים הקשורים בעסקה, לרבות הנתונים האישיים של רוכש הזכות. במסגרת בדיקת הזכאות יש לבחון את כלל החלופות האפשריות בחוק, בתקנות, בפסיקה ובהוראות הביצוע של רשות המיסים – וזאת על מנת להחזיר את מס הרכישה ששולם ביתר.

 

סיבות לקבלת החזר מס רכישה

יש סיבות רבות ומגוונות לכך שאדם יכול להיות זכאי להחזר. 

החוק מקנה הנחות משמעותיות לאוכלוסיות מסוימות במס רכישה כדוגמת אנשים לקויי ראיה, נכי צה"ל, אנשים שהוכרו כבעלי נכויות, נפגעי פעולות איבה, ילדים בעלי נכות, ניצולי שואה, עולים חדשים ועוד.

ככל ומס הרכישה שולם על ידי מי מאוכלוסיות אלו ולא נוצלו ההנחות, ניתן להגיש בקשה לקבלת הכספים ששולמו ביתר.

בנוסף, החוק מאפשר לבעל דירת מגורים לשלם מס רכישה בגין דירה יחידה, גם כאשר בעל הדירה רוכש דירה נוספת, זאת כל עוד הוא מתחייב למכור את הדירה הראשונה תוך 18 או 24 חודשים (תלוי במועד רכישת הדירה הנוספת), כך שגם במקרה זה רצוי לבדוק האם ניתן לקבל חזרה את הכספים.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס רכישה?

את הבקשה מגישים לרשויות המס, לאחר ביצוע בדיקה מקצועית המאמתת כי אכן ישנה זכאות להחזר מס רכישה. לבקשה יש לצרף את כל האישורים לאימות העובדה שמגיע לכם החזר. 

אודותינו

צוות Nadlan Tax הינו צוות של עורכי דין ורואי חשבון מנוסים ובקיאים בדיני מיסוי מקרקעין ובתכנוני מס שבח ומס רכישה.

אנו מזמינים אתכם לבצע את ההליך בעזרתנו, לאחר בדיקה ואימות כי אכן מגיע לכם החזר, אנו נגיש עבורכם את הבקשה ונלווה את ההליך עד שהכסף יתקבל בחשבונכם. צרו איתנו קשר למידע נוסף.

החזר מס רכישה

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

החזר מס שבח דירה
דילוג לתוכן