מחשבון מס שבח | סימולטור מס שבח – דברים שחייבים לדעת!

באתר של רשות המסים קיים מחשבון מס שבח, שנועד לעזור לנישומים לחשב את שיעור מס השבח, שהם צפויים לשלם במכירת נכס נדל"ן שאינו פטור ממס כגון מכירת דירה שניה, מגרש או חנות – וזאת בהתאם לשקלול של נתונים רבים.

בפועל מדובר על חישוב מורכב מאוד, שרצוי להתייעץ עם מומחים כדי לבצע אותו בצורה מדויקת ואמינה.

סימולטור מס שבח של רשות המסים, יכול לתת לכם אינדיקציה כללית וגנרית בלבד, על גובה המס הצפוי בעסקה.

צוות נדל"ן טקס מסבירים – איך מפעילים מחשבון מס שבח ועד כמה החישוב שלו אמין?

האם כדאי לחשב עם מחשבון מס שבח של רשות המסים?

המחשבון משמש נישומים שרוצים לבצע שומה עצמית למס שבח. הכוונה היא לאנשים שמוכרים נכס, אשר מעוניינים לחשב ולהגיש בעצמם או ע"י עורך הדין שלהם את החישוב, ולא לתת לרשויות המס לבצע את החישוב עבורם. יש בכך יתרונות רבים – בתנאי שעושים את החישוב בצורה מדויקת, יסודית ואופטימלית, על מנת לשלם פחות מס.

במצב כזה הנישום מעביר למשרדי מיסוי מקרקעין הצהרה הכוללת את כל פרטי העסקה, לצד תחשיבי מס שבח שהוא ערך בעצמו, או בעזרת יועץ מס שבח. לאחר מכן רשויות המס שולחות לנישום הודעה עם סכום המס אותו יש לשלם.

הרשות יכולה לבצע חישוב נוסף בעצמה, עליו אפשר להגיש תיקון שומה או השגה במידת הצורך.

למעשה גם אם אתם משלמים מס שבח לפי שומה עצמית, אבל אחר כך מגלים ששילמתם יותר מדי בגלל חישוב לא נכון – אתם עדיין יכולים לפנות לעזרה של מומחה מס שבח, שיערוך עבורכם חישוב חדש ויסייע לכם להגיש בקשה להחזר מס שבח.

אילו נתונים נכללים בתחשיב של מחשבון מס שבח?

סימולטור מס שבח, או מחשבון מס שבח, כולל נתונים רבים כגון: מהות הנכס הנמכר, תאריך ושווי הרכישה והמכירה של הנכס, הוצאות שונות המותרות לניכוי כמו שכ"ט עו"ד ומתווך, שיפוצים, מס רכישה, אגרות ועוד.

מחשבון אמין צריך לחשב עבורכם גם את המס הלינארי, על הרווח שחל בדירת מגורים משנת 2014 ועד ליום המכירה.

מה לא נכלל בתחשיב של סימולטור מס שבח?

מחשבון מס שבח הוא סימולטור המציע הערכה כללית בלבד, שפועל לרוב לטובת רשות המסים.

יש לשים לב, שהמחשבון מתייחס לנתונים של המקרקעין בלבד – ואינו מתייחס כלל לנתונים האישיים של הנישום, לרבות להטבות, הקלות, הנחות ופסיקות שונות של בתי המשפט, שעשויים להפחית משמעותית את סכום המס שמתקבל במחשבון.

חשוב להיוועץ בבעלי מקצוע בתחום, לצורך עריכת חישוב שיפיק את המקסימום מהנתונים האישיים שלכם ומכל הטבות המס הקיימות. חישוב מקצועי יכול לחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

חישבתם מס שבח באמצעות המחשבון של רשות המסים? יכול להיות שמגיע לכם לקבל החזר מס שבח בגין חישוב שגוי!

לסיכום

צוות נדל"ן טקס מציע שירותי מומחים לביצוע תחשיב מס שבח לצורך מיצוי אופטימלי של הזכויות שלכם. רוצים לערוך חישוב מס שבח? חושבים שמגיע לכם החזר מס שבח? אתם במקום הנכון – דברו איתנו!

מחשבון מס שבח | סימולטור מס שבח

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

החזר מס שבח דירה
דילוג לתוכן